În iulie, am băut bere de 40 de miliarde de lei vechi
Vânzările de băuturi alcoolice și răcoritoare au crescut simțitor față de aceeași perioadă a anului trecut. Deși suntem într-un an de criză, nemțenii nu au renunțat la plăcerea de a bea un pahar de bere sau un suc. Reprezentanții societății Interamal, lider de piață în zona noastră în domeniul distribuției, spun că, numai în luna iulie, au avut vânzări de peste 40 de miliarde de lei vechi la bere.
Berea câștigă teren
La un singur meci, 30.000 de români sunt în stare să lase în urma lor 30 de saci de coji de semințe, era anunțul unei știri difuzată astăzi de ProTV. Dacă ar fi să extapolăm statistica la consumul de bere, atunci nemțenii seamănă bine la obiceiuri cu nemții. Canicula a înclinat balanța puternic către consumul de bere, astfel încât nimeni nu a mai ținut cont de nevoia de economie, ci doar de nevoia de a se răcori. „Am depășit vânzările cu 25% față de aceeași perioadă a anului trecut. Până pe 1 septembrie, estimările arată că vom vinde cu 50% mai multă apă decât anul trecut. Băuturile acidulate și cele neacidulate se vând în proporții aproximativ egale. În schimb, la băuturi alcoolice, preferințele se îndreaptă în primul rând către bere. În luna iulie, vânzările au depășit 40 de miliarde de lei vechi, iar pentru luna august așteptăm o creștere semnificativă. În urmă cu câțiva ani, vindeam în special bere scumpă și mediu. Acum, se vinde mult mai bine berea medie și ieftină, deși cea scumpă este în creștere”, au declarat reprezentanții Interamal.
Nemțenii beau vin alb demisec
Dacă berea este preferata nemțenilor, pe locul doi se află vinul și pe ultimul loc băuturile tari. Chiar și așa, ultimele două nu sunt printre preferate și înregistrează o scădere. „Față de anul trecut, vânzările de vin au scăzut cu circa 20%. Preferat rămâne vinul alb demisec„, au spus reprezentanții Interamal.
Ca și regiuni, cea mai bună vânzare este pe zona Valea Muntelui. Pe primul loc, ca și orașe, se numără Piatra Neamț, urmat de Târgu Neamț și abia la urmă Romanul. Oricum, specialiștii spun că peste 60% din vânzări merg către cârciumile din mediul rural. De exemplu, în zona Roman, cele mai bune „piețe de desfacere” sunt cele din Săbăoani sau Gherăești.