Primăria Roman caută purtător de cuvânt. Dar nu pe oricine…
Pe site-ul oficial al Primăriei Roman a fost lansat astăzi, 28 ianuarie, un anunț de angajare pe patru posturi în cadrul instituției, pe perioadă nedeterminată. Unul dintre posturi prevede recrutarea unei persoane pentru funcția de purtător de cuvânt-ofițer de relații cu presa, dar condițiile impuse sunt extrem de restrictive, deși dornici ar fi mai mulți. Pentru alte posturi, cerințele sunt mai ușor de „îndeplinit”
Vechime în jurnalism de 9 (nouă) ani
Astfel, conform anunțului publicat, un post este de inspector I superior în cadrul Biroului organizare evennimente speciltle si mass-media. Condițiile pentru angajare sunt următoarele: absolvent cu diplomă de licență la specializarea Jurnalism și Științele Comunicării și o vechime în specialitatea studiilor de minim nouă ani. Aceste condiții de aplicare restricționează oarecum accesul pe acest post, deoarece cei mai mulți jurnaliști din presa locală nu au studii de specialitate, iar cei care au nu au vechimea necesară, Facultatea de Jurnalism fiind “inventată” prin anii 1992-1995 și nu cu foarte multă priză atunci pentru tinerii absolvenți ai unui liceu. În Roman, în breasla jurnaliștilor numai două-trei persoane îndeplinesc ambele condiții, chiar dacă absolvenți de Jurnalism sunt mult mai mulți, însă au vechime sub nouă ani.
Edilul Romanului, primarul Laurențiu Leoreanu spune că de fapt este vorba de vechime în studii de minim nouă ani: „La acest Birou există un singur om angajat și nu face față la întreg volumul de muncă. Pentru funcțiile de inspector se cere o anumită vechime, aici este vorba de vechimea studiilor. Dacă se prezintă cineva – bine, dacă nu – nu. Pentru acest post este nevoie de cineva cu experiență. Nici vorbă să fie o condiție impusă la nivel local”.
Încă trei posturi scoase la concurs
Primăria Roman mai angajează și un inspector I debutant in cadrul Serviciului Monitorizare, Control si Marketing Instituțional, unde este nevoie doar de diplomă de licență în specializarea stiinte politice si administratie publica. Pentru această funcție nu se cere vechime.
Un alt post este pentru inspector I asistent in cadrul Serviciului Monitorizare, Control si Marketing Instituțional – Birou Monitorizare Mediu, unde se cere o vechime în specialitatea studiilor de minim un an și diplomă de licență în ingineria și protecția mediului.
Primăria Roman mai angajează și un polițist local – debutant în cadrul Poliției Locale – Compartiment control Mediu, unde nu se cere vechime în câmpul muncii, doar studii superioare cu diplomă de licență în specializarea știința mediului.