11 februarie Ziua Europeană a Numărului unic de urgenţă „112”
La nivel european, doar 1 din 4 cetățeni ai UE cunoaște faptul că „112” este Numărul de Urgență pe care îl poate apela în toate țările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, această cifră stagnează de ani de zile și variază semnificativ în țările europene.
Sărbătorirea Zilei Europene „112” constituie o modalitate de promovare a acestui număr, mai ales în zilele noastre când cetățenii călătoresc mai mult decât oricând către locul de muncă, către locul unde își desfășoară studiile, în vacanțe, pe tot continentul european.
În aprilie 2005, Sistemul Național Unic pentru Apeluri de Urgență „112” a devenit operațional în toată România.
Începând cu anul 2008, „112” este unicul număr de urgență care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgență (pompieri, ambulanță și poliție) în orice țară a Uniunii Europene.
În acest context, Inspectoratul pentru Situații de Urgenţă „Petrodava” al județului Neamț şi-a propus să reamintească cetățenilor câteva principii şi proceduri de bază, pentru a anunţa adecvat o urgenţă:
„112” nu reprezintă doar un număr de telefon, ci un ajutor rapid care depinde de informaţiile vitale pe care le oferiţi.
Când sunteţi puşi în faţa unei situaţii de urgenţă, fiţi calmi. Este foarte important să vă concentraţi asupra a ceea ce urmează să solicitaţi şi să răspundeţi corect la întrebările operatorilor „112”.
Evaluaţi situaţia, adunându-vă gândurile, înţelegeţi ceea ce se întâmplă. Întrebați-vă „Ce trebuie să fac ?”, apoi treceţi imediat la acţiune.
Trebuie să evitaţi cu orice preţ panica pentru a putea face faţă situaţiei în mod inteligent. Nu uitaţi că timpul este extrem de preţios în cazul unei urgenţe.
Dacă ţineţi cont de aceste sfaturi, puteţi contribui la salvarea unei vieţi, puteţi împiedica extinderea unui incendiu în împrejurimi, puteţi preveni sau reduce pierderile de bunuri.